9 Ekim 2010 Cumartesi

anadolu ulaşım

sık seyehat eden biri değilim. yolumuz gurbete düştü, izmirden istanbula gidiyoruz arkadaşlarla, ege üniversitesi münazara topluluğu olarak turnuvaya gidiyoruz. biletleri anadolu ulaşımdan almışlar, duyulmadık bir firma diye kıllandım, neyse otobüse bineceğiz, neoplan marka otobüs kuğu gibi süzülüyor. bindik ettik o da ne, koltukların arkasında lcd ekranlar var. direk kurcalamaya başladık, gps li navigasyon, kanallar, filmler falan gırla. açıkçası benim çok ilgimi çekti, geçen sene hatırlayamadığım bir firmanın denizli-izmir hattında da neoplana binmiştik, onda sadece kulaklık ve pop-rock-arabesk vs kanalları olan kapalı radyo sistemi mevcuttu. bu sefer ekranı görünce, çağ atlamış age of empires köylüsü gibi mutlu oldum.

hepsi iyiydi hoştu, ancak en çok hoşuma giden yolu gösteren kamera oldu. otobüsün arka tarafı komple kapatmış dokuz kişiyiz, arada muhabbet dönüyor, gülünüyor ancak bunlar biter bitmez ben gözümü tekrar bu ekrana döndürüyorum. bilinmez bir güç beni çekiyor adeta, ayırmakta zorlanıyorum gözlerimi, camdan baktığımda ancak karanlığı görebilirken gece yolculukları da düşünülerek kullanılan kameradan açık seçik olarak yolu, araçları, uzaklardaki binaları görebiliyordum, siyahın içinden cisimlere yaklaşıyordum, sürekli bir şeyleri arkamda bırakıyordum. bir arkadaşın teşbihiyle adeta, rain man filmindeki otistik dustin hoffmanın eline verilen taşınabilir televizyona saatlerce bakması gibi ben de ekranda yolu izledim.

bandırmada arabalı vapura binmemize ne kadar kaldığını merak ettiğimiz anlarda ise navigasyon ekranını açıp haritada konumumuza bakıyorduk. otobüs çok güzeldi, otobüse tapmıştım adeta. feribot yolculuğundan sonra ise yanımdaki arkadaşla, kulaklıklarımızı takıp stvyi açtık, önce, dini bütün insanların ne kadar iyi diğerlerinin ne kadar kötü olduğu, ama hak yoluna dönenlerin hayatta ne mükafatlar alacağı temalı bir filmi, ardından da esra erolun sunduğu izdivaç programını seyrettik, bol bol güldük. açıkçası diyalog sıkıntısı çektiğimi düşündüğüm, topluluğa bu sene katılmış koltuk arkadaşımla bu sayede biraz kaynaştık diyebilirim, bir gün bunu okursa diye buradan kendisine saygı ve sevgilerimi iletmeyi kendime borç biliyorum.

bu sebeple anadolu seyehat benim için varandan, ulusoydan, nilüferden falan özeldir. kendisine de buradan saygı ve sevgilerimi iletiyorum, anadolu ulaşım, sen iyi bir ulaşım firmasısın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder