9 Ekim 2010 Cumartesi

sigara içmek özgürlük değildir

-sigara yasağında asıl sorunun, içenlerin içmeyenleri zehirlemesi olduğunu söyleyen tüsad tütün çalışma grubu başkanı prof. tunçalp demir, "bir kimsenin başkasına silahla ateş etmesi ya da yemeğine zehir koyması özgürlük sayılamazsa, havasını zehirlemesi de özgürlük olamaz" dedi.-

dün bu haberi okumuştum, uyuduktan sonra korkunç bir rüya gördüm. sigarenya diye bir ülkenin vatandaşıymışım, ülke sigara üretiminde, tüketiminde çılgın atan bir ülke imiş, ama kapalı alanlarda sigara içme yasağı koyacaklarmış. ben ne yapıp ne ettiysem en sonunda ülkenin sigara bakanını tenhada kıstırıyorum, sonra uzun bir soru cevap diyaloğuna giriyoruz.

-uyuşturucu satışı devletçe yasaklanmış mı?
-evet
-o zaman uyuşturucu kaka bir şey. peki sigara zararlı bir şey ve aynı zamanda kullanıcının etrafındaki insanları da zehirliyor mu?
-evet
-ama o zaman sigara da kaka bir şey? sigara satışı yasal mı?
-yasal
-demek ki sigara kaka bir şey değil ya da yasaklarsan isyan çıkar. sen sigarayı toptan yasaklayamazsın değil mi?
-yasaklayamam, sikerler beni
-o zaman ne yapacaksın
-kısıtlayacağım
-nasıl kısıtlayacaksın, sigara içenlere ekstra vergi koyabiliyor musun, sigara içenler için özel yer tahsis edebiliyor musun?
-üşeniyorum
-napıyorsun o zaman?
-kapalı alanlarda sigara içilmesini yasaklıyorum
-bu kapalı alanlarda sigara içmek isteyen insanlar ne yapacak
-umurumda değil
-bu insanların elinden bir özgürlüğünü almış oluyor musun
-sigara içmek özgürlük değildir, başkalarını zehirliyorlar
-bunların sadece kendi kendilerini zehirleyebilecekleri bir çözüm üretemediysen bu insanların suçu ne?
-sigaraya başlamasalarmış, ama içtikleri sigaralarını da ben satmıştım?
-ben bir yerde otururken ikide bir kapı önüne çıkıp keş gibi sigara çekip geri mi gelmek zorundayım?
-evet
-başka seçeneğim var mı?
-sigarayı bırak
-bir özgürlüğümü elimden alıyorsun, başka seçeneğim var mı diyorum bu özgürlükten komple vazgeçmemi istiyorsun
-canın isterse
-peki, şöyle düşünelim, sigara zehirli bir şey ve sen benim evde,sokakta içmeme karşı çıkmıyorsun
-sen benim için önemli değilsin, sigara içmeyen ciğerleri tertemiz vatandaşlar benim umurumda sadece
-artık beni hiç sevmiyorsun :(
-seni de seviyorum, sen olmasan kim alacak sigara, ben nasıl para kazanacağım
-ben birisini öldürsem ama tabancayı, bıçağı bana sen sağlasan sen de suçlu sayılır mısın?
-sayılırım
-kapalı alanlarda adam öldürmek suç ise ben dışarıda gene adam öldürür müyüm
-öldürürsün
-adam öldürmek özgürlük mü değil mi o zaman?
-dur aklım karıştı
-intihar etmek özgürlük müdür?
-kişi intihar etmek istiyorsa edebilir
-bana "kapalı alanlarda intihar edemezsin" demen saçma mı?
-intihar ederken çevrendekileri de beraberinde götürüyorsan saçma değil
-aferin sana, o zaman sadece bizim için, içinde fosur fosur sigara içebileceğimiz tütün tekkeleri yaptır, isteyen cafelere restoranlara sigara içilme ruhsatı ver oralara gidelim
-olmaz
-neden olmaz?
-öyle yaparsam herkes öyle yerlere gider, bütün restoranlar da ruhsat almak ister
-sigara içenler oralara, içmeyenler dumansız hava sahalarına giderler, senin ciğeri temiz vatandaşların da korunmuş olur, bu değil miydi istediğin?
-ben neden senin için böyle yorucu uğraşlara gireyim ki
-ben de senin vatandaşınım da ondan amına koyım, benim de haklarım var
-yok hakkın makkın

bunu dedikten sonra adamı bırakıyorum, usul usul sigara bakanlığındaki makamına gidiyor. nasıl oluyorsa sokaktan binlerce vatandaş topluyorum, her gün bir mekanın önüne gidip genzimiz alev alana kadar sigara içip dumanını üfürüyoruz, rüzgar alıp götüremiyor. ama bizi sigara bakanlığından alıp götürüyorlar, suçumuzun olmadığını, sokakta içtiğimizi söylediğimizde salmak zorunda kalıyorlar. biz nasıl oluyorsa o ülkenin istiklal caddesine gidiyoruz, yüz metre kadar bir alanda sigara içiyoruz, dumandan kaçan insanlar bize kötü kötü bakıyor ama biz özgürlüğümüzü sonuna kadar kullanıp sokakta sigara içiyoruz, polis gelip su sıkıyor biz onlara duman üflüyoruz..

birden uyandım, ter içindeydim, hemen googleda sigarenya diye bir memleket olup olmadığına baktım, yokmuş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder