9 Ekim 2010 Cumartesi

bahane olarak kullanılan nitelikler

nitelikler, bir insan ya da objeye mahsus özelliklerdir. etrafımızdaki her şeyin nitelikleri vardır ve bu nitelikler onları diğer şeylerden ayırabilmemizi sağlarlar.

ancak bu niteliklerin, yapılan eylemler için bahane teşkil edebilmesi ilginçtir. hemen örneklerle açıklamaya çalışalım.

not: yapılan eylemlerin iyi ya da kötü olduğunu değerlendirmiyorum.

nitelik: annelerin cevap kabul etmeme niteliği ya da annelerin her zaman haklı olması
-ödevini yapmadan sokağa çıkamazsın, hiç derslerine bakmıyorsun, akşam baban gelince söyleyeceğim artık, yeter!
-ama okuldan gelir gelmez yarınki ödevlerimi bitirdim?
-sus, anneye cevap verilmez

nitelik: seven insanın kıskanma niteliği
-onlarla görüşmeyeceksin dedim
-neden?
-seni deli gibi seviyorum aşkım, seni kıskanıyorum onlardan

nitelik: genç insanlar gezip eğlenmek ister niteliği
-her gece dışarı çıkıyorsun, ev değil otel sanki burası
-ama ben gencim, elbette arkadaşlarımla gezip eğleneceğim

nitelik: yaşlı insanların huysuz olma niteliği
-dedem gene anneannemle kavga etmiş, iki gündür konuşmuyorlarmış
-iyice yaşlandılar tabi

nitelik: depresyon insanlarının üstüne gidince daha sinirli, kötü vs olma niteliği
-bu niye odasına kapattı kendini, yemeğe de gelmedi
-sevgilisinden ayrılmış, üstüne gitme sakın

nitelik: erkeklerin ancak dişi kuyruk salladığı zaman cinsel dürtü duyması niteliği
-niye tecavüz ettin?
-cıbıl cıbıl geziyordu hakim bey, ben de erkeğim neticede

nitelik: uykusuz insanların muhabbete adapte olamamaları niteliği
-ohoo, abi sen bizi dinlemiyor musun ya
-dünden uykusuzum bilader, kusura bakma

nitelik: erkeklerin göte kilitlenme niteliği
-üff, göte bak hey yavrum
-oha be abi ayı mısınız ya, hayvan gibi bakmayın öyle
-erkek adam göte bakar olm, topoş musun sen yoksa, neden bakmıyorsun??

nitelik: kızların pms döneminde iken alıngan olabilme niteliği
-kızım ne dedim ki ben şimdi, niye ağlıyorsun
-ühü ühü, pms geçiriyorum
-haa
-ne haa ne? beğenemedin mi, hoşuna gitmedi mi ühü ühü
-hmm

nitelik: insanların sevme niteliği
-o bir ağa kızı sense bir garip çobansın, davul bile dengi dengine vurur
-ben de insanım, ben de sevdim, elimden ne gelir

gibi örnekler verilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder